افتخاری، اصغر (1399). مصلحت و سیاست؛ رویکردی اسلامی، تهران: دانشگاه امام صادق.
امام خمینی، سید روح الله (1359). صحیفه امام، تهران: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ج21.
آیتی، سید محمدرضا و جهانخواه، علی (1390). چیستی بنای عقلا، نشریه پژوهشهای فقه و حقوق اسلامی، شماره23، ص11-37.
ایزدپور، محمدرضا (1385). مبانی کلامی مصلحت، پایان نامه سطح 4 حوزه علمیه قم.
ایزدهی، سید سجاد (1393). مصلحت در فقه سیاسی شیعه، تهران: سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
پروین، ستار و همکاران (1391). عوامل جامعهشناختی مؤثر در طلاق عاطفی در بین خانوادههای تهرانی، فصلنامه شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده: مطالعات راهبردی زنان، ش 14.
جعفرزاده، دنیا و همکاران(1400). توصیف تجربۀ زیستۀ فرزندان والدین دچار طلاق عاطفی، پژوهشهای راهبردی مسائل اجتماعی ایران، دوره10، شماره4، پیاپی35، صص117-140.
جناتی، محمد ابراهیم (۱۳۷۰). منابع اجتهاد از دیدگاه مذاهب اسلامی. تهران - ایران: کیهان، ج1.
حاجی زاده میمندی و همکاران (1395). بررسی عوامل اجتماعی مرتبط با طلاق عاطفی (مطالعهی موردی متأهلین شهر شیراز)، فصلنامه شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده: مطالعات راهبردی زنان. ش 71، صص85-108.
حکیم، السید محمد تقی (1145ه، 1732م ). الاصول العامه للفقه المقارن، ناشر:موسسه آل البیت للطباعه و النشر، ج1.
حلی، جعفربن حسن (1403 ه.ق). معارج الاصول، قم: موسسه آل البیت.
حماد، نزیه، (1429 ه.ق). معجم المصطلحات المالیة و الاقتصادیة فی لغة الفقهاء، دمشق – سوریه: دار القلم.
خراسانی، محمد کاظم (1389). کفایهالاصول، ج2، ناشر: مجتمع الفکر الاسلامی.
روشنی، شهره و باستانی، سوسن (1397). ارائه یک تیپولوژی از طلاق عاطفی در کتاب «آسیبهای زنان و خانواده».
شاکری گلپایگانی، طوبی و محمدتقیزاده، مهدیه (1394). اصل مصلحت در نظام قانونگذاری اسلامی و تطبیق آن در حقوق خانواده با رویکردی به اندیشههای امام خمینی، نشریه پژوهشنامه متین، شماره69، صص117-127.
صاحب جواهر و همکاران (۱۳۶۲–۱۹۸۱). جواهر الکلام (ط. القدیمة)، بیروت - لبنان: دار إحیاء التراث العربی،۴۳ ج.
طباطبایی یزدی، احمد و همکاران (1395). درآمدی بر فقه حکومتی و مدیریتی با محوریت اندیشههای امام خامنهای، تهران: دانشگاه امام حسین.
طباطبایی، محمد حسین (بیتا). ترجمه تفسیر المیزان، قم: بنیاد علمی و فرهنگی علامه طباطبایی، ج 16.
طباطبایی، محمد حسین (1397). بحثی دربارۀ روحانیت و مرجعیت، مقالۀ ولایت و زعامت، تهران: انتشارات صدرا.
علیدوست، ابوالقاسم (1383). مرجعیت عرف در تطبیق مفاهیم بر مصادیق، نشریه حقوق اسلامی، شماره2، صص11-32.
علیدوست، ابوالقاسم (1390). فقه و مصلحت، سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، چ دوم.
علیزاده، عبدالرضا (1387). مبانی رویکرد اجتماعی به حقوق، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، تهران: سمت.
محمدی، زهرا (1383). بررسی آسیبهای اجتماعی زنان در دههی 1370-1380، تهران: روابط عمومی شورای فرهنگی اجتماعی زنان.
مدنی، سید محمود (1393). احکام مصلحتی در فقه اسلامی، مشهد: بنیاد پژوهشهای اسلامی،.
مرادی پشتدربندی، محمدرضا (1399). اصل مصلحت در نظام قانونگذاری اسلامی و تطبیق آن در حقوق خانواده، تهران: آفتاب گیتی.
مروج، حسین (1379). اصطلاحات فقهی، قم – ایران: بخشایش.
مکاری، آسیه (1400). بررسی فقهی و حقوقی طلاق عاطفی در گستره عسروحرج، پایاننامه کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی، دانشکده الهیات دانشگاه معارف قرآن و عترت اصفهان.
منادی، مرتضی (1385). جامعهشناسی خانواده، تهران: دانژه،.
نادریبینا، کبری (1401). واکاوی روانشناختی و حقوقی مفهوم تنهایی و مسئله طلاق در بافت خانواده، تهران: سروشگان.
نایبی، هوشنگ و نظریان، شیما (1400). تبیین جامعهشناختی طلاق عاطفی، مجله مطالعات جامعهشناختی، شماره 58، صص163-181.
نیومن، ویلیام لارنس (1395). شیوههای پژوهش اجتماعی: رویکردهای کیفی و کمی (جلد 1) مترجمان: حسن داناییفرد، سیدحسین کاظمی، تهران: موسسه کتاب مهربان نشر.
هاشمزهی، نوروز و بهدادمنش، لادن (1391). فراتحلیل پژوهشهای طلاق در کلان شهر تهران، در کتاب آسیبهای اجتماعی خانواده، انتشارات آگاه، ج 1.
هدایتنیا، فرج الله (1398). ظرفیت حقوق در تحکیم خانواده، سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
Risjord, Mark (2014). Philosophy of social science A Contemporary introduction, Routledge.
Winch, Peter (1990). The Idea of a social science and its Relation to Philosophy. Londan: Routledge