آسوده، فاطمه؛ حاجی تبار فیروزجایی، محسن و میرعرب رضی، رضا (۱۳۹۶). تأثیر آموزش ریاضی به شیوه آیمت بر خلاقیت و مهارتهای پایه ریاضی کودکان پیشدبستان. مطالعات پیش دبستان و دبستان، پاییز 1396، شماره 9، صص 125- 143.
اپل، مایکل (1398-الف). دانش رسمی. ترجمه نازنین میرزابیگی. تهران: آگاه.
اپل، مایکل (1398-ب). آیا آموزش میتواند جامعه را تغییر دهد. ترجمه نازنین میرزابیگی. تهران: آگاه
اپل، مایکل (1400). آموزش و پرورش و قدرت. ترجمه هادی جلیلی. تهران: فرهنگ جاوید.
اردیبهشتی، محمدامین؛ دریابار، محمدمهدی؛ لیراوی، محمد و کشاورزی، محمدرضا (۱۴۰۲). بررسی اهمیت آموزش مهارتهای مالی عملی به دانشآموزان. مجموعه مقالات پانزدهمین همایش ملی پژوهشهای مدیریت و علوم انسانی در ایران، صص 2091- 2099.
برهمن، مریم و خدابخشی صادق آبادی، فاطمه (۱۳۹۶). آموزش فلسفه برای کودکان. پیشرفتهای نوین در علوم رفتاری، تیر 1396، شماره 9، صص90- 104.
بلکی، نورمن (1403). طراحی پژوهشهای اجتماعی. ترجمه حسن چاوشیان، تهران: نشر نی.
تربتی نژاد، حسین و عبدالهی، محسن (۱۳۹۹). ایجاد مهارت تفکر انتقادی در کودکان دبستانی. مجموعه مقالات نهمین همایش ملی پژوهشهای مدیریت و علوم انسانی در ایران، صص 1446- 1456.
حسینی، ماه صنم؛ صادق زاده، بتول رحیمی؛ سمیرا و نجاتی، مرضیه (۱۴۰۰). تاثیر موسیقی بر یادگیری کودکان. مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی (موسسه آموزش عالی نگاره)، زمستان 1400، شماره 32، صص67- 76.
خداپناه، مینا؛ موسیپور، نعمتالله؛ دوایی، مهدی و احمدی، غلامعلی (1401). طراحی الگوی برنامه درسی سواد مالی برای دانش آموزان دوره ابتدایی، فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، سال هفدهم، شماره56، تابستان 1401، صص 47–74.
خلفی، سپیده؛ و پرتوعسکری، سپیده (۱۴۰۲). ارائه الگوی آموزش سواد مالی به کودکان در دوره ابتدایی. پژوهشهای کاربردی در مدیریت و حسابداری تابستان 1402، شماره 30 (1)، صص 32 – 38.
خلعت بری، حسامالدین و آقاجعفری، زهرا (۱۳۹۳). ارزیابی اهداف برنامه آموزش فلسفه به کودکان از دیدگاه تفکر در اندیشه اسلامی. فلسفه و کودک، بهار و تابستان 1393، شماره 5 و 6، صص 45- 70 .
رجبی، محسن (۱۳۹۷). حلقهی مفقوده تربیت اقتصادی مسئولیت والدین در افزایش هوش مالی کودکان. پیوند، خرداد 1397، شماره 457، صص26-26.
رضوی، عبدالحمید؛ حقیقت، شهربانو و واعظی، تکتم (۱۳۹۴). رشد زبان کودکان پیشدبستانی و رابطه آن باهوش کلامی، غیرکلامی و هوش کلی. تعلیم و تربیت، زمستان 1394، شماره 124، صص 105- 120.
زارعی زوارکی، اسماعیل؛ کبیری، علی اکبر؛ قائدی، یحیی؛ دلاور، علی و نیلی، محمد رضا (۱۴۰۲). اثربخشی آموزش مبتنی بر «مدل بهکارگیری فناوری در برنامه فلسفه برای کودکان» بر تفکر انتقادی دانش آموزان بااستعداد دوره دوم ابتدایی. تفکر و کودک بهار و تابستان 1402، سال 14، شماره 1، صص 175- 200.
زینلی، علی؛ فارسی، مهدی و حسین رحیمی، امیرحسین (۱۴۰۱). بررسی تاثیر موسیقی بر یادگیری ریاضی کودکان ابتدایی. مجموعه مقالات دومین کنفرانس ملی یافتههای نوین در مدیریت، روان شناسی و حسابداری ، صص 2315 تا 2318.
سلحشور، ماندانا (1391). آموزش ارزش پولی و مدیریت مالی به کودکان و نوجوانان، تهران: پنجره.
فرهادی پور، زهرا؛ و قاسمی، شیوا (۱۴۰۲). بررسی تعیین و تحلیل دانش و مهارتهای مورد نیاز کودکان درباره سواد مالی و اقتصادی و فاصله آن با آموزش های موجود در کتب مقطع ابتدایی در ایران. پیشرفت های نوین در روانشناسی، علوم تربیتی و آموزش و پرورش خرداد 1402 – شماره 60، صص 66 - 82 .
فریدمرندی، بهروز؛ کاکابرایی، کیوان و حسینی، سعیده السادات (۱۳۹۸). تاثیر آموزش حل مسئله بر مهارتهای اجتماعی کودکان پیش دبستانی. سلامت روان کودک، زمستان 1398 (6)، شماره 4 ، صص 132- 143.
قاسم تبار، سید نبی الله؛ مفیدی، فرخنده؛ زاده محمدی، علی و قاسم تبار، سید عبدالله (۱۳۹۰). تاثیر آموزش موسیقی در مهارت های پایه ریاضی کودکان پیش دبستان. روانشناسی تحولی روانشناسان ایرانی، بهار 1390، شماره 27، صص 245- 254.
قمری گیوی، حسین؛ خالقخواه، علی؛ رضایی شریف، علی و زادخوست، فاطمه (۱۳۹۳). تأثیر برنامه ی آموزش فلسفه برای کودکان بر مهارتهای معناداری، ابهام، هماهنگی در پرورش تفکر انتقادی دانش آموزان. فلسفه و کودک، بهار و تابستان 1393، شماره 5 و 6 ، صص 87 - 104.
فتحی واجارگاه، کورش (1400). اصول و مفاهیم برنامهریزی درسی. تهران: علم استادان.
فلیم، اووه (1401). کتاب درآمدی بر تحقیق کیفی. ترجمه هادی جلیلی. تهران: نشر نی.
قناویزی، نرجس و اطهری اصفهانی، زینبالسادات (۱۴۰۱). چگونگی آموزش سواد مالی و تأثیر آن بر کاهش مصرفگرایی دانشآموزان دورۀ ابتدایی شهرستان کاشان. رویکردهای نوین آموزشی پاییز و زمستان 1401، شماره 36 ، صص 21- 39.
کاوه پیشه، فرنوش؛ فتحی واجارگاه، کورش؛ عارفی، محبوبه و مبارکی، محمد حسن (۱۴۰۲). شناسایی چالش ها و موانع آموزش کارآفرینی به کودکان کار (یک مطالعه ی پدیدار شناسانه). اندیشه های نوین تربیتی زمستان 1402، دوره 19، شماره 4 ، صص47 - 67.
مهربان، ندا (۱۴۰۱). تاثیر نمایش بر هوش مالی کودکان. مجموعه مقالات اولین همایش ملی فرهنگ و هنر اسلامی، صص 455 تا 460 .
مهرمحمدی، محمود (1399). برنامه درسی: نظرگاه، رویکردها و چشماندازها. تهران، انتسارات سمت.
هاروی، دیوید (1391). تاریخ مختصر نئولیبرالیسم. ترجمه محمود عبداللهزاده. تهران: نشر اختران.
Apple, M. (2023). The hidden curriculum and nature of conflict. In the critical pedagogy reader (pp. 434-452). Routledge.
Apple, M. & King, N. (1977). What do schools teach?. Curriculum inquiry, 6(4), 341-358.
Creswell, J (2013). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage Publications.
Gillham, B (2008) Observation Techniques: Structured to unstructured. Continuum International Publishing Group.
Giroux, H. (2018). The terror of neoliberalism: Authoritarianism and the eclipse of democracy. Routledge.
Giroux, H. (2024). Critical pedagogy against the neoliberalism in education: The stance of critical educators. Journal of underrepresented & minority progress, 8 (2).
Granovetter, M. (1985). Economic action and social structure: The problem of embeddedness. American journal of sociology, 91(3), 481-510.
Hirschman, A. (1982). Rival interpretations of market society: Civilizing, destructive, or feeble?. Journal of economic literature, 20(4), 1463-1484.
Hirschman, A. (1976). The Passions and the Interests: Political Arguments for Capitalism Before Its Triumph. Princeton: Princeton University.
Lemonadeday (nd). Financial literacy for kids: a key to success. Retrieved April 20, 2025, from www.Lemonadeday.org/blog/financial-literacy-for-kids.
Totenhagen, C. J., Casper, D. M., Faber, K. M., Bosch, L. A., Wiggs, C. B., & Borden, L. M. (2015). Youth financial literacy: A review of key considerations and promising delivery methods. Journal of Family and Economic Issues, 36, 167-191.
Williamson, O. (1975). Markets and hierarchies. New York: Free Press.
Willis, L. (2008). Against financial-literacy education. Iowa L. Rev., 94, 197.
Wrong, D. H. (1963). The oversocialized conception of man in modern sociology. American Sociological Review, 26 (2), 183-193.