-      استوتزل، ژان. (1374). روانشناسی اجتماعی، مترجم علی محمد کاردان، چ پنجم، تهران: دانشگاه تهران
                                                                                                                -      اسفیدانی، محمد رحیم نظری، محسن، کریمی دوایجانی. مریم. (1393). بررسی رفتار خرید اجتماعی مد در بازار پوشاک. تحقیقات بازاریابی نوین، سال چهارم، شماره دوم، پیاپی 13 تابستان، صص 173-190
                                                                                                                -      آشنا، حسام الدین. مهربانی فر، حسین. (1392). تحلیل سیاست گذاری قانون ساماندهی مد و لباس مجلس شورای براساس مدل فرایندی. دوفصلنامه علمی پژوهشی دین و ارتباطات سال بیستم. شماره 43 بهار و تابستان. صص 5-42
                                                                                                                -      فلچر، وینستون. (1391) استراتژیهای تبلیغات اثربخش، مترجم: علی فروزفر؛ تهران، مبلغان.
                                                                                                                -      ترکاشوند، علی. (1388). آسیب شناسی مدهای ناهنجار و تاثیر آن بر جوانان. مجله الکترونیکی ویستا.
                                                                                                                                                                                                                                -      رفیع پور، فرامرز. (1371). کندو کاوها و پنداشته ها. تهران. سهامی انتشار.
                                                                                                                -      ریترز، جرج. (1389). مبانی نظریه جامعه شناسی معاصر و ریشههای  کلاسیک آن. مسمی پرست مهناز. تهران. نشر ثالث.
                                                                                                                -      رفعت جاه، مریم. (1386). هویت انسانی زن در چالش آرایش و مد. مطالعات راهبردی زنان (کتاب زنان) . دوره  دهم شماره 38 زمستان، صص135-179
                                                                                                                -      عمیدی، حسن. (1393). مطالعه رابطه بین عضویت در شبکههای  اجتماعی و مدگرایی در جوانان با تاکید بر فیس بوک. شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا).
                                                                                                                -      فاضلی، م. (1382). مصرف و سبک زندگی. قم: صبح صادق.
                                                                                                                -      کوزر، لوئیس . (1369). زندگی و اندیشه بزرگان جامعه شناسی . مترجم ثلاثی محسن. تهران: انتشارات علمی.
                                                                                                                -      موسوی، یعقوب. احمدی، طیبه. (1392). تاثیر تبلیغات تجاری شهری بر مصرف گرایی زنان شهرتهران. فصلنامه مطالعات توسعه  اجتماعی فرهنگی، دوره 1، شماره 4. بهار. صص 99-124
                                                                                                                -      موسوی، سید محمدعلی. همکاران. (1390). بررسی تاثیر شبکههای  مد روی دانشجویان دختر؛ مطالعه موردی دانشگاه تهران. فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران. پاییز، دوره چهارم، شماره 3، پیاپی(15)، صص 99-116
                                                                                                                -      مساوات، سید ابراهیم. موذنی، مریم. خواجه نوری، بیژن. (1391) مذهب و رفتار مصرف کننده. فصلنامه علمی پژوهشی زن و جامعه، سال سوم س، شماره 3، پاییز، صص 79-104.
                                                                                                                -      وبلن، ت. (1386). نظریه طبقه مرفه. ترجمه فرهنگ ارشاد، تهران: نشر نی.
                                                                                                                -      Asperin, Amelia Estepa. (2004). Exploring brand personality congruence: Measurement and application in the casual dining restaurant. Doctoral dissertation, Kansas State University ,Kansas.
                                                                                                                -      Hatice Harmankaya elf. (2013). Concept in consumer behavior: A critical Effects of Visual and Print Media on Clothing Preferences of Turkish. University Youth.
                                                                                                                -      Kapfer,J. N. ,&Bastien, V. (2009). The Luxury Strategy. London, Philadelphia: KoganPage.
                                                                                                                -      Kamolwan Tovikkai. (2011). Exploratory Study on Thailand young Women: Consumer Behavior toward Purchasing Luxury Fashion Brands. 851125.
                                                                                                                -      Lau, T. C. (2010). "Toward Socially Responsible Consumption: An Evaluation of Religiosity and Money Ethics", International Journal of Trade, Economics and finance, Vol. 1, No. 1, pp. 32-35.
                                                                                                                -      Vanessa Apaolaza-Ibáñez, Patrick Hartmann, Sandra Diehl and Ralf Terlutter . (2011). Women satisfaction with cosmetic brands: The role of dissatisfaction and hedonic brand benefits
                                                                                                                -      African Journal of Business Management. Vol 5(3) pp. 792-802
                                                                                                                -      Yoo&Danthu&Lee,(2000),An examination of selected marketing mix elements and brand equity. Journal of marketing science 25(2) pp 195-211