نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشیار دانشگاه و مدیر گروه فرهنگی مرکز تحقیقات استراتژیک
2 دکتری جامعهشناسی بررسی مسائل اجتماعی ایران. دانشگاه تهران
3 دانشجوی دکتری جامعهشناسی اقتصادی و توسعۀ دانشگاه تهران
چکیده
کلیدواژهها
- اسکینی، ربیعا و مهربخش، مهرداد (1391)، «بررسی فقهی- حقوقی شرکتهای هرمی»، فصلنامۀ حقوق مجلۀ دانشکده حقوق و علوم سیاسی، شمارۀ 1: 1-22.
- جوادی یگانه، محمدرضا (1384)، گلدکوئست؛ زنجیرهای از عقلانیتهای غیرعقلانی. همایش بررسی جنبههای فرهنگی- اجتماعی بازاریابی شبکهای با نگاهی به شرکتهایی نظیر گلدکوئست، گلدماین و...، دانشکدۀ علوم اجتماعی دانشگاه تهران و انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات و شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیماه 1384.
- شیخاوندی، داور (1379)، جامعهشناسی انحرافات، تهران: نشر مرندیز
صدیق سروستانی، رحمت اله (1383)، آسیبشناسی اجتماعی، تهران: نشر آن
- صفایی، سیدحسین؛ مظاهری کوهانتانی، رسول؛ عیسائی تفرشی، محمد (1386)، «معاملات هرمی از دیدگاه فقه امامیه و حقوق ایران»، فصلنامۀ مدرس علوم انسانی، شمارۀ 54: 165-193.
- مصباحی مقدم، غلامرضا؛ آقاجانی معمار، احسان؛ عظیم زاده آرانی، محمد و میثمی، حسین (1390)، «بازاریابی شبکهای و فعالیت شرکتهای هرمی از دیدگاه فقهی – اقتصادی»، دو فصلنامۀ مطالعات اقتصاد اسلامی، شمارۀ 6: 31- 58.
- مظلوم خراسانی، محمد؛ نوغانی، محسن و سید مجید هاشمی مهنه (1390)، «بررسی میزان و عوامل مؤثر بر گرایش دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد به عضویت در شرکتهای هرمی در سال تحصیلی 88-1387»، دو فصلنامۀ علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد، شمارۀ 1: 135.
- نباتی حصارلو، آیت (1385)، بررسی علل گرایش افراد به عضویت در شبکۀ بازاریابی گلد کوئست، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکدۀ علوم اجتماعی دانشگاه تهران.