تحقیق حاضر به منظور دستیابی به راهکارهای غیرقیمتی به منظور کاهش مصرف انرژی در جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است. این مقاله برآمده از پژوهشی کاربردی و مبتنی بر استفاده از روش پژوهش پیمایشی و میدانی است. یافتههای تحقیق حاضر نشان از آن دارند که در کشور ایران، به سبب اینکه تقریباً همهی زنجیره ی تامین و عرضهی انرژی در اختیار دولت است، دولت میتواند با عطف توجه به ابعاد اجتماعی و فرهنگی به موفقیت فراوانی، در کاهش میزان مصرف انرژی نائل شود. مدیریت تقاضای انرژی از جمله مواردی است که آموزش، ارتقاء فرهنگی، بهبود هنجاری و سبک زندگی نقش فراوانی در سیاستگذاریهای آن دارند.
امینی, محمد تقی, تولایی, روح اله, & امینی, امین. (1389). راهبردهای اجتماعی به مثابه بدیلهای غیر قیمتی در حل مساله اصلاح الگوی مصرف انرژی در کشور. بررسی مسائل اجتماعی ایران, 1(2), 139-153.
MLA
محمد تقی امینی; روح اله تولایی; امین امینی. "راهبردهای اجتماعی به مثابه بدیلهای غیر قیمتی در حل مساله اصلاح الگوی مصرف انرژی در کشور", بررسی مسائل اجتماعی ایران, 1, 2, 1389, 139-153.
HARVARD
امینی, محمد تقی, تولایی, روح اله, امینی, امین. (1389). 'راهبردهای اجتماعی به مثابه بدیلهای غیر قیمتی در حل مساله اصلاح الگوی مصرف انرژی در کشور', بررسی مسائل اجتماعی ایران, 1(2), pp. 139-153.
VANCOUVER
امینی, محمد تقی, تولایی, روح اله, امینی, امین. راهبردهای اجتماعی به مثابه بدیلهای غیر قیمتی در حل مساله اصلاح الگوی مصرف انرژی در کشور. بررسی مسائل اجتماعی ایران, 1389; 1(2): 139-153.