پرسش عمده تحقیق حاضر بررسی علل اجتماعی مصرف سیگار در بین زنان و دختران بالای 13 سال در سطح شهر تهران است. مبنای نظری این مقاله را نظریههای گیدنز، سادرلند و برایت وایت و گزینش عقلانی، تشکیل میدهند. این تحقیق، با روش پیمایش که با حجم نمونه 347 نفر و با پرسشنامه در شهر تهران انجام شده است. نتایج مدل تحقیق نشان میدهد که شش متغیر واکنش اجتماعی، عاملیت، هنجارشکنی، رهایی از فشار عصبی، سیگاری بودن همسر و ریسک به طور همزمان بر مصرف پنهانی سیگار مؤثرند و تعداد سیگار مصرفی، همزمان با واکنش شرمندهساز و سنتگرایی در ارتباط است.
سعیدی, علی اصغر, دیباجی فروشانی, شکوه, & فیروزآبادی, سید احمد. (1389). عوامل جامعه شناختی موثر بر مصرف سیگار در بین زنان و دختران شهر تهران. بررسی مسائل اجتماعی ایران, 1(4), -.
MLA
علی اصغر سعیدی; شکوه دیباجی فروشانی; سید احمد فیروزآبادی. "عوامل جامعه شناختی موثر بر مصرف سیگار در بین زنان و دختران شهر تهران", بررسی مسائل اجتماعی ایران, 1, 4, 1389, -.
HARVARD
سعیدی, علی اصغر, دیباجی فروشانی, شکوه, فیروزآبادی, سید احمد. (1389). 'عوامل جامعه شناختی موثر بر مصرف سیگار در بین زنان و دختران شهر تهران', بررسی مسائل اجتماعی ایران, 1(4), pp. -.
VANCOUVER
سعیدی, علی اصغر, دیباجی فروشانی, شکوه, فیروزآبادی, سید احمد. عوامل جامعه شناختی موثر بر مصرف سیگار در بین زنان و دختران شهر تهران. بررسی مسائل اجتماعی ایران, 1389; 1(4): -.