- آسانی صمد (1391). اثربخشی روش نمایش خلاق بر مهارتهای اجتماعی و پرورشی خلاقیت دانش آموزان تیزهوش دوره راهنمایی. پایاننامه کارشناسی ارشد، چاپ نشده. کتابخانه دیجیتالی دانشگاه تهران (
http://library.ut.ac.ir)
- آنجفی فرشته (1387). بررسی و مقایسه تاثیر آموزش و پرورش بدیعهپردازی و بارش مغزی در پرورش تفکر خلاق دانشآموزان دختر پایه چهارم ابتدایی منطقه 2 تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، چاپ نشده. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی
- ادهمی بیانه (1391). بررسی تطبیقی حمایت و خدمات آموزشی کودکان کم توان ذهنی در نظام آموزش و پرورش. پایاننامه کارشناسی ارشد، چاپ نشده. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی.
- اکبرزاده فهیمه (1383). تبیین مبانی فلسفی نظریههای مناسبات بین دولت و نظام آموزش و پرورش و تحلیل انتقادی روند تحولات آموزش و پرورش در ایران در سه دهه گذشته (با تاکید بر مقوله تمرکز و عدم تمرکز). رساله دکتری، چاپ نشده. دانشکده ادبیات و علوم انسانی. دانشگاه تربیت مدرس.
- پورعاصی اردکانی اکرم (1389). بررسی سیر تحولات و چالشهای موجود در آموزش و پرورش دانشآموزان تیزهوش در ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد، چاپ نشده. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبائی.
- حبیبی پریسا (1386). بررسی تطبیقی سه رویکرد رجییو امیلیا (ایتالیا) و ادورف (آلمان) و بانک استریت (امریکا) به منظور ارایه راهکارهایی برای آموزش و پرورش پیش از دبستان در جمهوری اسلامی ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد، منتشرنشده. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی.
- حسینی محبوبه (1391). بررسی تطبیقی جایگاه پژوهشهای تربیتی در نظام آموزش و پرورش دو کشور ایران و ژاپن. رساله دکتری، چاپ نشده. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی.
- دمرچلی خدیجه (1393). تحلیل محتوای کتابهای واحد کار پیش دبستانی تایید شده آموزش و پرورش از منظر مفاهیم شهر وندی بر اساس سند راهبردهای تحول نظام تعلیم و تربیت. پایان نامه کارشناسی ارشد، چاپ نشده. روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی.
- صفری سجاد (1391). تاثیر آموزش و پرورش پیش دبستانی بر مبنای برنامهریزی چند بعدی بر مهارتهای اجتماعی کودکان پیش از دبستان شهرستان کرج در سال تحصیلی 91-90. پایان نامه کارشناسی ارشد، چاپ نشده. روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی.
- ضیایی نجف آبادی سوسن (1386). بررسی تطبیقی تظام آموزش و پرورش پیش دبستانی کشورهای ایران، امریکا، انگیس و کره. رساله دکتری، چاپ نشده. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی.
- طاهری رشید (1391). سیر تحولات آموزش و پرورش استثنایی در کشورهای آلمان و سوئد و ایران. رساله دکتری، چاپ نشده. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی.
- علیزاده زهرا (1389). چگونگی آموزش مفاهیم و آمادهسازی تاریخ در دوره پیش دبستان جهت ارایه یک الگوی مناسب برای کودکان 5 تا 6 سال. پایاننامه کارشناسی ارشد، چاپ نشده. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی.
- غلامی محسن (1387). بررسی انتقادی ساختار آموزش و پرورش ایران بر اساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش. رساله دکتری، چاپ نشده.کتابخانه دیجیتالی دانشگاه تهران (
http://library.ut.ac.ir)
- کابلی محمدرضا (1387). مطالعه دبیرستان پسرانه نیزهوشان در قم. پایاننامه کارشناسی ارشد، چاپ نشده. کتابخانه دیجیتالی دانشگاه تهران (
http://library.ut.ac.ir).
- نصیری محمد علی (1386). بررسی تطبیقی آموزش و پرورش ویژه در ایران و چین. رساله دکتری، چاپ نشده. روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی.
- ولیزاده سمیه (1394). تاثیر آموزش خودتنظیمی هیجانی بر خلاقیت و کاهش مشکلات رفتاری تیزهوشان با موفقیت تحصیلی کم. پایاننامه کارشناسی ارشد، چاپ نشده. کتابخانه دیجیتالی دانشگاه تهران (
http://library.ut.ac.ir).
- یزدانپوری سمیه (1390). بررسی تطبیقی سیاستها. اهداف و تشکیلات آموزش و پرورش استثنایی در کشورهای امریکا، هند و ایران. رساله دکتری، چاپ نشده. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی.
- یوسفزاده مسعود (1385). نیازسنجی برنامههای درسی دوره پیش دبستانی مراکز وابسته به آموزش و پرورش. رساله دکتری، چاپ نشده.دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی.
- Baker S. E., and Edwards R. (2012). How many qualitative interviews is enough? Expert voices and early career reflections on sampling and cases in qualitative research. Southampton: ESRC National Centre for Research Methods, University of Southampton.
- Brayman A. (2012) Social Research Methods, fourth edition. Oxford: Oxford University Press.
- Crouch M. and McKenzie H. (2006). The logic of small samples in interview-based qualitative research. Social Science Information. 45 (4), 483 - 499
- Candeias، Rebelo,Oliveira (2012), Student’ Attitudes Toward Learning and School – Study of Exploratory Models about the Effects of Socio-demographics and Personal Attributes. N.A
- Cleary, M., Horsfall, J. and Hayter, M. (2014), Data collection and sampling in qualitative research: does size matter? Journal of Advanced Nursing, 70 (3): 473–475.
- Foucault M. (1995). Discipline and Punish: The Birth of Prison. Second ed. Alan Sheridan (trans.). New York: Random House Inc.
- Gerson, K., and Horowitz, R. (2002): ‘Observation and Interviewing: Options and Choices’, in T. May (ed.), Qualitative Research in Action. London: SAGE Publications Ltd.
- Glaser B. G. The Impact of Symbolic Interaction on Grounded Theory. The Grounded Theory Review: An International Journal. Vol. 4, Issue no. 2, March 2005
- Glaser B. G. Basic Social Processes. The Grounded Theory Review: An International Journal. Vol. 4, Issue no. 3. June 2005
- Jessor, R., Van Den Bos, J., Vanderryn, J., Costa, M., & Turbin, M. S. (1995); Protective factors in adolescent problem behaviors: moderator effects and developmental change; Developmental Psychology, 31 (6), 923–933.
- Manen M.V. (1990). Researching Lived Experience: Human Science for an Action Sensitive Pedagogy. Ontario: University of Western Ontario.
- Moody, J., & Bearman, P.S. (1998); Shaping school climate: school context, adolescent social networks, and attachment to school; Unpublished manuscript
- Simmel G. (1950) The Sociology of Georg Simmel. Kurt Wolff (trans.) New York: Free Press
- Trotter R. T. (2012). Qualitative research sample design and sample size: Resolving and unresolved issues and inferential imperatives. Preventive Medicine 55, 398 - 400