امیدیان مرتضی، رحمتی امین، فرهادی راد حمید (1397). تجربه زیسته شرکت در کنکور با تأکید بر پیامدهای استرسزای آن، نشریه آموزش عالی ایران، دوره 10 ،شماره 2: 2-20.
پارسائیان، فهیمه و عظیمی، منتظر (1400) واکاوی گفتمان تبلیغات تلویزیونی موسسه آمادگی کنکور: بررسی موردی سه تبلیغ تلویزیونی موسسه مدرسان شریف، پارسه و ماهان، فصلنامه علمی زبان پژوهشی دانشگاه الزهرا، سال 13، شماره 38: 301-325
حج فروش، احمد (1381). بررسی آسیب های کنکور،برنامه درسی دوره های درسی دوره های متوسطه و پیش دانشگاهی وارائه روش مناسب برای رفع آسیب ها، موسسه برنامه ریزی درسی وفرآوری های آموزشی.
حسینی لرگانی، مریم و محمدی، رضا (1396). تبیین اثرگذار بر مراجعه دانشآموزان به آموزشگاههای کنکور آزاد، فصلنامه اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، سال هفتم، شماره 1: 53-89
زائری، قاسم و نریمانی، آرش (1399). نفی امر اجتماعی، گفتارهای فردگرایانه در ایران پساجنگ مطالعات جامعهشناختی، دوره 27، شماره یک.
سبحانی، عبدالرضا و شهیدی مهرداد (1386). آسیبشناسی کنکور و بررسی امکان حذف آن در نظام پذیرش دانشجو، نشریه دانش و پژوهش در علوم تربیتی، شماره 13، 161-181.
شورای عالی انقلاب فرهنگی (1390). سند تحول بنیادین آموزشوپرورش ،تهران: شورای عالی انقلاب فرهنگی.
عالی، مرضیه (1391). تبارشناسی انضباط در مدرسه: مبتنی بر مناسبات قدرت –دانش میشل فوکو، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
عسگری زهرا، کارشکی حسین، مهرام بهروز (1397). پیامدهای روان شناختی-تحصیلی مؤسسات کنکور: مطالعهای مبتنی بر نظریه زمینهای، فصلنامه روانشناسی تربیتی، سال 14، شماره 49: 173-202.
فتحآبادی جلیل، شلانی بیتا، صادقی سعید (1396). بررسی تأثیر آزمون سراسری دانشگاهها بر دانش آموزان و خانوادهها در ایران، نشریه روانشناسی فرهنگی ،دوره 1، شماره 2: 49-71.
کاظمی، عباس (1395). امر روزمره در جامعه پسا انقلابی، تهران، انتشارات فرهنگ و جامعه
کریمی، جلیل (1396). دانشگاه رازی (دانشگاه دربسترمحلی- مجموعه مقاله)، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی واجتماعی.
کریمیان، جلیل(1399). مجموعه گزارشهای فقر، نابرابری تعارض در آموزشوپرورش، دفتر مطالعات اجتماعی، تهران: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.
کلاهی، محمدرضا (1398). ساختهشدن خود در زیست جهان دانشآموزی، فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، شماره 12، 3: 209-239
کیانی، غلامرضا (1394). سوابق تحصیلی و آزمونهای سراسری جایگزین نظام کنکور: چرایی، چیستی و چگونگی تغییر، فصلنامه مطالعات زبان و ترجمه، شماره 4، 1-26.
Agamben, G (1994).What Is an Apparatus? Stanford: Standford University Press.
Andrews, M., van Leeuwen, M. L., & van Baaren, R. B. (2013). Hidden persuasion: 33 psychological influence techniques in advertising. BIS Publishers
Barakos, E. (2016). Language policy and governmentality in businesses in Wales: A continuum of empowerment and regulation. Multilingua, 35(4), 361-391.
Bellah, R. N., Madsen, R., Sullivan, W. M., Swidler, A., & Tipton, S. M. (2007). Habits of the heart, with a new preface: individualism and commitment in American life. Univ of California Press.
Chiang, T. H., Thurston, A., & Lee, J. C. K. (2020). The birth of neoprofessionalism in the context of neoliberal governmentality: The case of productive university teachers. International Journal of Educational Research, 103, 101582.
Cushman, P. (1990). Why the self is empty: Toward a historically situated psychology. American psychologist, 45(5), 599.
Dean, M. (1995). Governing the unemployed self in an active society. International Journal of Human Resource Management, 24(4), 559-583.
Dean, M. (1999). Governmentality: Power and rule in modern social .London: Sage.
Del Percio, A. (2018). Engineering commodifiable workers: language, migration and the governmentality of the self. Language Policy, 17(2), 239-259.
Foucault, M. (1988). Technologies of self .In L .Martin, H. Gutman & P. Hutton (eds.), Technologies of the self: University of Chicago Press.
Foucault, M. (2000). The subject and power in essential works of Foucault 1954-1984. (Vol 3) edited by J. Faubion.
Gale, T., & Parker, S. (2015). Calculating student aspiration: Bourdieu, spatiality and the politics of recognition. Cambridge journal of education, 45(1), 81-96.
Goffman, E. (1961). Asylums: Essays on the social situation of mental patients and other inmates. AldineTransaction.
Hacking, I. (1991). Making up people .In: Heller TC, Sonsa M and Welbery DE (eds.) Reconstructing Individualism: Autonoy, Individuality, and the Self in Western Thought.Stanford.CA: Stanford University Press.
Handelman, D. (2020). Nationalism and the Israeli state: Bureaucratic logic in public events. Routledge.
Hook, D. (2005). Genealogy, discourse,‘effective history’: Foucault and the work of critique. Qualitative research in psychology, 2(1), 3-31.
Krce-Ivančić, M. (2018). Governing through anxiety. Journal for Cultural Research, 22(3), 262-277.
Lamont, M (2000) The Dignity of Working Men. Harvard University Press, Cambridge.
Lauri, M. (2019). Motivational Interviewing as Governmentality: Shaping Victims of Men’s Violence into Responsible Subjects?. NORA-Nordic Journal of Feminist and Gender Research, 27(2), 112-124.
Lorenzini, D. (2018). Governmentality, subjectivity, and the neoliberal form of life. Journal for Cultural Research, 22(2), 154-166.
Nadesan, M. H. (2010). Governmentality, biopower, and everyday life. Routledge.
O'Malley, M. J. (1996). Normalization of temporal-distance parameters in pediatric gait. Journal of Biomechanics, 29(5), 619-625.
Rojo, L. M., & Del Percio, A. (2019). Neoliberalism, language, and governmentality. In Language and neoliberal governmentality (pp. 1-25). Routledge.
Sakurai, K. (2004). University entrance examination and the making of an Islamic society in Iran: a study of the post-revolutionary Iranian approach to “konkur”. Iranian Studies, 37(3), 385-406.
Shoshana, A. (2007). The phenomenology of a new social category: The case of the gifted disadvantaged in Israel. Poetics, 35(6), 352-367.
Shoshana, A. (2012). Governmentality, new population and subjectivity. Subjectivity, 5(4), 396-415.
Skålén, P., Fellesson, M., & Fougère, M. (2006). The governmentality of marketing discourse. Scandinavian Journal of Management, 22(4), 275-291.
Smilansky, M., & Nevo, D. (2018). The gifted disadvantaged: A ten year longitudinal study of compensatory education in Israel. Routledge.
Spivak, G. C. (2012). In other worlds: Essays in cultural politics. Routledge.