- اسمیت، فیلیپ (1998) درآمدی بر نظریه فرهنگی، ترجمه حسن پویان، دفتر پژوهشهای فرهنگی با همکاری مرکز بین المللی گفتگوی تمدن ها.
- امیدوار، علیرضا (1387)؛ ترویج مسئولیت اجتماعی شرکت ها، تکمیل کننده و جایگزین سیاستها و ظایف دولت، پژوهشکده تحقیقات استراتژیک، پژوهش نامه شماره 21.
- ایزو (ISO) 26000، استانداردهای جهانی برای مسئولیت اجتماعی، 2004.
- رابینز، استیفن (1384)، مبانی رفتار سازمانی، ترجمه پارسائیان و اعرابی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ هشتم.
- فروم، اریک (1360)، جامعه سالم، ترجمه اکبر تبریزی، تهران: کتابخانه بهجت.
- قراملکی، احد فرامرز، (1386): سازمانهای اخلاقی در کسب و کار، تهران، نشر مجنون.
- لاوسن، آلن. (1381): مدیریت اخلاقی در خدمات دولتی، ترجمه: محمدرضا ربیعی مندجین و حسن کیوریان، تهران، نشر یکان.
- موسوی، زهرا؛ موسوی، رفیع و حسین حیدری (1390). بررسی میزان پایبندی به مناسک دینی و رفتارهای دینی و عوامل مؤثر بر آن، مجله تخصصی جامعه شناسی جوانان، سال اول، شماره اول، صص 149-173.
- نوری تاجر، مریم (1380)؛ مسئولیت اخلاقی و اجتماعی در مدیریت؛ مجله تدبیر، شماره 15.
- Barthorpe, W. Mitchell, G.S. and Loveley, R. (2007), Corporate Social Responsibility and Economic Behavior. Economic Research Quarterly, Vol. 11 (3) 103-114.
- Bond JW. (2009). Professional ethics and corporate social responsibility: process safety and environmental protection. United Kingdom.
- Bond JW. (2009). Professional ethics and corporate social responsibility: process safety and environmental protection. United Kingdom.
- Carroll, A. (1999) Corporate Social Responsibility: Evolution of a Definitional Construct, Academy of Management Review, Vol. 4, pp . 268-296.
- Carroll, A. B. (1991)." The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stakeholders", 39-48, Business Horizons, 34.
- Carroll, A. B. (1999). "Corporate social responsibility: Evolution of a definitional construct", 268-295, Business & Society, 38.
- Holowzki A. (2002). The relationship between knowledge management & Organization Culture, Applied information management program. Avaiable at:
- https://aim.uoregon.edu/research/pdfs/Holowetzki. Accessed: Apr 28, 2014.
- Lantos, Geoffrey P. (2001). |The Boundaries of Strategic Corporate Social Responsibility”. Journal of Consumer Marketing. MCB UP. 18 (7): 595-632.
- Mc Williams, Abagail; Siegel, Donald. (2000)."Corporate social responsibility and financial performance. correlation or misspecification?", 603-609, Strategic Management Journal, 21 (5).
- Smith, N.C. (2003), consumer Perceptions of Corporate Social Responsibility: The CSR halo effect, 16. Faculty and Research Paper.